torsdag 9 februari 2012

Varför stickar man inte lika snabbt...

...som inspirationen knockar en i huvudet? Detta måste bli mitt höstprojekt (tweed känns som ett höstgarn)! Nu väntar jag ju på garnet till min godmorgontröja, som känns mer vårig.

Eller så har jag ett nytt uppslag för jobbsjalen. För hur det nu var, så fick jag jobbet trots min mindre pigga uppenbarelse. Och med ett nytt jobb måste jag ju ha en ny jobbsjal (eller rättare sagt jobbsjal, för jag har inte haft någon tidigare) OCH en ny jobbkaffekopp. Att handla en ny jobbkaffekopp är en viktig mental förberedelse för nya arbetsplatser.

Och med Wool Peoples Volume 2 så inser jag att är det några som verkligen slår an strängar hos mig, så är det Brooklyn Tweed, vilka även designade Levenwick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar