söndag 5 februari 2012

Det är någonting med lördagar...


...som gör att jag alltid stickar fel. Eftersom jag avslutat min lista, har jag maskat på yngsta dotterns temari kimonoprojekt. Lyckades sticka fel på den rätstickade mudden, ca 7 varv in på första ärmen. Repade upp allt, eftersom påmaskningen också kändes för lös. Maskade på igen, stickade förbi mudden och började med slätstickningen. Stickade och ökade. Stickade och ökade. Stickade och... nämen va f*n, jag stickade och ökade enligt det minsta storleken, inte efter 12-månadersstorleken. Där får jag för att jag inte vill kludda i mönsterboken och markera vilken storlek jag stickar efter.

Repa upp och på't igen. Och kludda lite i boken förstås.

På plus-sidan kan jag ju nämna att garnet har en fantastisk lyster! Lite bökigt att sticka med, men det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar