lördag 17 december 2011

Sent ska syndaren vakna...


...eller ännu hellre, varför har jag inte skapat en skaparblogg förrän nu?

Tja, det är inte förrän det senaste året som jag verkligen hittat mitt intresse. Jag har sett vänner finna sina brinnande skaparintressen, bl.a. min vän Anka. Men förra året fann jag det! Stickning! Och då ska ni veta att de föregående 34 (hrrmm..) åren har jag varit övertygad anti-stickerska. Så det första jag stickade var rätstickade grejer, som vanten Stig och uggletröjan.

Men! Så fann jag Levenwick, och insåg att här måste mitt intresse utvecklas. Och det har det verkligen gjort. Nu är jag på sluttampen, och förhoppningen är att om en vecka, till julafton, ska min första Levenwick äntligen vara färdig! Garnet är Rowans Silky Tweed, ett garn som tyvärr utgått ur deras sortiment. Färgen heter Flamenco. Nästa gång jag stickar en Levenwick (jo, för det kommer jag att göra) får jag hitta ett annat tweedgarn. Jag hoppas jag hittar ett med lika lockande namn som Rowans tweedfärger har. Vem kan motstå en färg som heter Flamenco? Inte jag.

2 kommentarer:

  1. Kul att du börjat blogga!

    Menar du altså att den där vanten är ett nybörjarprojekt? Det ser ju superkrångligt ut med flera färger men det kanske inte är så svårt som jag tror?

    SvaraRadera
  2. Allt är ju relativt. Det är ett repetitivt mönster som är svårt att göra fel på, vilket är bra. Jag lärde mig ha en färg i vardera handen när jag stickade den, vilket förenklar livet betydligt. Men sanningen att säga har jag gjort en hel del "fel" på mina vantar, men vad gör det? Det är jag som stickat dem, och de var de första färdigställda projekten under min stickkarriär, så jag är oförskämt stolt över dem!

    SvaraRadera