måndag 19 december 2011

RTFM*

Levenwick, design Gudrun Johnston
Ibland på jobbet, tyst i huvudet, tänker jag högt, väääldigt högt, RTFM. Och ler vänligt och hjälper till.

Idag fick jag ett RTFM-ögonblick i min stickning. Musselkanten framtill på Levenwick, där knapphålen ska stickas, finns bra och utförligt beskrivet i en technical notes längst bak i beskrivningen. Jag fick återigen googla lite (google är din vän! Eller åtminstone min), men med lite hjälp på traven, förstod jag precis vad som stod i technical notes. NOT!

För sist i stycket om knapphålen stod det "Slip the last stitch on the right hand needle back to the left hand needle and continue as normal". Eller på ren svenska "Glöm nu för f**n inte att sätta tillbaka maskj*veln på vänsterstickan! Pucko"

Nu har jag maskat på linningen för andra gången.

*RTFM - Read the f*cking manual

2 kommentarer:

  1. Se det positivt. Du får sticka mera (det är kul) OCH träna ditt tålamod :D

    SvaraRadera
  2. Hrrmm... nja, jag är skeptisk... nå, knapphålen har jag ju tränat på en hel del nu, så slutresultatet blir nog bra till slut i allafall

    /Emma

    SvaraRadera