onsdag 21 december 2011

Christmas balls (?)


Arne och Carlos. Så charmiga! Jag har köpt två böcker, en till mina vänner och en till mig själv. Egentligen önskade jag mig denna i julklapp, men min äldsta dotter sa insiktsfullt att om den nu handlar om att sticka egna julgranskulor så är det väl bättre att köpa den själv innan jul, än att få den i julklapp. Jag har en klok dotter, så jag gick omedelbart iväg och köpte den hos min lokala bokhandlare.

Med tre försök i bagaget har jag i alla fall kunnat färdigställa en julgranskula. Den hänger på den bästa grenen i hela granen, helt enkelt på hedersplats. Och vill jag undvika en Norén-jul så tror jag att det får räcka med en hemstickad julgranskula i år.

I översättning heter boken 55 Christmas balls to knit. Nu är jag ingen fantastisk anglofil, men "Christmas balls" ger mig inte riktigt lika charmiga associationer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar