fredag 13 januari 2012

Under-Över /Över-Över


Första vanten färdig! Om man inte tänker på tummen förstås. Tycker den blev lite spetsig, och jag är inte helt nöjd med de vita kanterna vid ihoptagningen. Men jag tänkte att jag får sticka vante nummer två (och komma ihåg att jag inte har två högerhänder) och kanske avsluta på något annat sätt som ser bättre ut, och om jag gör det så tar jag upp avslutningen på första vanten. Det är ju det fina med tvåändsstickning, att repa upp är rätt lätt, maskorna sitter där de sitter och smiter inte så lätt.

Maskar på andra vanten för tillfället, och jag kan meddela att om man vill ha en högerpekande pil i mudden är ordningen på de två första aviga varven under-över / över-över. Och alltså om man vill ha en vänsterpekande pil över-över / under-över. Fattar ni?

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt vackra vantar! Jag tycker att det blev väldigt fint med den vita ihoptagningskanten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jessica! En tanke med att inte ha vita kanter är att mönstret ska få tala för sig själv. Men i det stora hela är jag ändå nöjd, det är ju min första tvåändsstickade vante!
      /Emma

      Radera