söndag 1 januari 2012

Nytt år och nya möjligheter! / New year and new possibilities!

Jag tycker att långa bilfärder är ungefär lika roliga som en finne i r*ven. Plus att jag lätt blir åksjuk, så att läsa en bok har aldrig varit ett alternativ. Alla resor har gått ut på att undvika äta sånt som triggar åksjuka, såsom ägg, banan eller andra sliskiga slinkiga saker. Jag har alltid varit tvungen att titta långt fram på vägen, och tar alltid de tråkiga raka breda vägarna framför de mysiga slingrande alternativen, för det senare slutar alltid fel.
Döm om min förvåning när jag på vår resa mot nyårsfirandets mål kunde ta upp en stickning och arbeta med den i hela fyra timmar! Inget illamående, och resan kändes så kort och lätt! Nu väntar jag på hemresan för då ska jag sticka andra ärmen på yngsta dotterns uggletröja. Problemet är att jag inte tog med mig virknål och sticka nr 5, som jag behöver för att kunna maska på andra ärmen på samma sätt som ärm nummer ett samt tröjlinningen. Trodde nämligen inte att jag egentligen skulle få tillfälle att sticka på resan, utan tog med den utifall att...
Nu ska jag fråga våra värdar och andra jag känner om de möjligtvis har stickor nr 5 och en virknål!
Gott Nytt År 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar