torsdag 22 mars 2012

Färgen hos frostnupet gräs


För ett par veckor sedan, efter att snön hade smält, men innan det slog till och blev så varmt som det varit de senaste dagarna, hade jag lagt min näverstickning i köksfönstret. Under ett par fuktiga nätter blev det kallt, och gräset blev frostigt. Färgen hos frostnupet gräs är en utav de vackraste färger jag vet, och just när stickningen låg där i fönstret, och det frostiga gräset syntes bakom, slog det mig att det är de färger naturen har just dessa mornar som man har fångat i visjögarnet kåse. Otroligt skickligt, måste jag säga!

Stickningen växer, och kanske blir halsduken för stor? Jag har stickad ungefär 25% av den andra härvan. Å andra sidan drar ett varv näverstickning ganska mycket garn på det här mönstret, och det kanske räcker med två rutvarv till innan jag gör kantrutorna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar