onsdag 18 april 2012

...do you feel lucky today?...


... och just idag fick jag äntligen mitt vantpaket! Leena på Riihivilla skickade mig ett nytt paket, eftersom det första kommit bort i posten. Garnet är precis så vackert som jag förväntade mig. Men vad det luktar får! Vilken tur att man kan tvätta vantarna i 30 grader, så kanske man kan få bort den lukten så småningom. Men man kan ju inte säga att jag inte var förvarnad, det är får på varenda härva, dessutom är garnet handfärgat. Att jag saknar stickor 2.5 mm i min sticksamling är väl en liten smäll man får ta (och egentligen är det inte sant. Jag har KnitPros metallstickor i 2.5 mm men på dem sitter det tvåändsstickade vantar, och de strumpstickorna är enbart inköpta för tvåändsstickning. Så, hands off, det blir till att inhandla mina favoritstickor, färgglada KnitPros i den saknade storleken).

Och dessutom kom kallelse till stickkursen jag anmälde mig till för någon månad sedan. Så, ja, I feel lucky today!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar