tisdag 10 april 2012

På gång just nu


Stickprojekt som är aktuella:
  • Sherilyn - fortfarande fantastisk att sticka. Garnet är härligt, underbart men ganska svårarbetat.
  • God-morgen genser - kroppen är färdigstickad. 40cm rundstickor i storlekarna 6 och 6.5 mm beställda från pickles. Enligt deras utsago ska de vara de bästa. Vi får väl se, men jag hoppas de funkar bättre än många andra korta stickor, där övergången mellan kabeln och stickan gärna blir en onödig broms i stickningen p.g.a. den snäva vinkeln. Jag hoppas att sura brevbäraren lyckas leverera posten denna gången.
  • Näverstickad sjal - egentligen inget "måste bli färdig"-projekt, utan snarare ett projekt för kontemplation och vila. Fortfarande fantastiskt vackert garn.
Mitt vantpaket är bortslarvat i postgången. Sorg. Jag ska ringa och leta efter det så fort jag känner mig pigg. Dvs. risken är överhängande att jag kommer att skjuta upp det lite för länge. Och jag hoppas att postgången lyckas bättre med de nybeställda stickorna, det vore ju bedrövligt om man inte ska kunna lita längre på att det man köper inte kommer fram.

Annars är jag lite lagom förvirrad på nya jobbet. Det är väldigt frustrerande att inte kunna leverera ännu, men så är det ju när man just bytt arbete.

2 kommentarer:

  1. Synd med vantpaketet! De var ju så fint. Hoppas att det kommer till rätta igen.

    Imponerad av folk som gör såna här projektlistor, mina projekt mår nog bäst av att hållas hemliga tills de är klara :-)för det finns ingen garanti att de blir klara.

    Förstår känslan på jobbet! Men det är nog knappast någon som förväntar sig att du ska leverera efter en vecka. Ta det lugnt, det blir bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, projektlistorna är väl mest för att hålla reda på vilka projekt som är mest viktiga att få klara. Tröjan är en vårtröja, så den är prioriterad. Därför stickar jag just nu på näversjalen :)

      Radera