lördag 5 januari 2013

OT OT OT


Fanken. Har bara stickat kroppen och ena ärmen på Liten Sergel ännu. Bara så lite kvar, men det finns ingen inspiration för stickning just nu. Jag ska verkligen sticka klart den tröjan, för Lillan växer som ogräs och snart är hon för stor för den.

Men.. jag fick sådan inspiration att måla under julhelgen. Mina två äldsta barn fick en varsin akvarellåda, och min äldsta fick en riktigt bra pensel dessutom. När de började måla blev jag bara tvungen att ta fram min låda, och vi har målat så mycket tillsammans! Båda två är mycket bättre än vad jag var vid samma ålder. Pensel som min äldsta dotter fick visade sig dessutom vara strået vassare än den gamla pensel jag använder, så igår unnade jag mig en likadan, och den är verkligen riktigt riktigt bra, håller mycket vatten men ändå förbli spetsig. Även akvarellmålning är en materialsport :)



Så, nu har jag anmält mig till en helgkurs i akvarell, bara för att få tid att vara själv med mina färger. Känns det bra att återuppta akvarellerna på riktigt funderar jag på att bege mig på en veckolång akvarellresa någonstans i världen. Tänk vad skönt det vore att bara få vara tillsammans med ett gäng akvarellnördar... Och det jag upptäckt är att jag inte har lika mycket prestige vid målningen som jag hade för 15-20 år sedan, då jag var som mest aktiv inom målningen. Då ville jag skapa konst (duh!), nu vill jag mest utveckla min färgkänsla. Blir det bra så blir det det, eller så var det skoj ändå.

Och nu har jag verkligen behov av ett annat bloggnamn. Om jag fortsätter blogga vill säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar