söndag 4 november 2012

Halloween-pärlning

Det är inte ofta jag pärlar längre. Jag älskar i och för sig att gå på pärlshoppar och klämma och känna, men pärlning fyller mig inte med skaparlust. Det talar inte till mig hur jag ska göra för att skapa vackra smycken eller annat, och jag har därför i princip helt slutat handla pärlor.

Däremot har jag en hel del pärlor hemma, som jag köpte för flera år sedan, innan jag upptäckte att detta inte var min tekopp. När mina döttrar vill pärla har vi därför basutbudet hemma, vilket innebär att deras skapande kan göras utan att vi behöver åka till någon affär och handa innan de kommer igång. Plätt-lätt.

Igår pärlade döttrarna tre halloweenarmband till sina kompisar och kompisarnas lillasyster. Pärlorna köptes på symässan, och kompletterades med befintligt material.


Tre glada (?) halloweenpumpor prydde dem.

En extra bonus fick pappa, ett otroligt läckert och mycket manligt armband som mellandottern skapat, som han genast började använda och som passar honom väldigt bra! Det är det som ligger tvärs över halloweenpresenterna. Och här upptäckte jag att stora I (dvs. mellandottern) nog är en sådan person som pärlor talar till, för i all enhelhet blev pärlvalet väldigt smakfullt och intrikat! Och som sagt - mycket mycket manligt!

Hur gick det på bus-eller-godis? Välfyllda godiskorgar samt en del kontanter! Det är nästan så att man skulle klä ut barnen varje helg och be dem fixa veckopeng och lördagsgodis för egen maskin...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar