måndag 20 augusti 2012

...i valet och kvalet...



Semele. Nu har jag börjat på denna sjal 4 gånger. Första gången fattade jag inte riktigt hur man skulle göra. Andra gången stickade jag i det tänkta garnet, Drops Alpaca i grönt/turkost med en turkos sträng silke. Det blev inte som jag tänkt mig. Tredje gången stickade jag i Östgöta ullspinneris turkos-gröna pälsull. Det blev inte heller som jag tänkte mig. Nu har jag börjat på att sticka i den grön/turkosa alpacan igen, denna gång utan silketråd. I mitt huvud ekar ett minne av att någon (troligen Helene) har sagt att alpaca är svårt att använda till sjalar - men jag är inte helt säker. Nu är frågan, ska jag fortsätta sticka Semele trots alla Murphys varningar?

Eller ska jag sticka en LazyKaty istället i blått, för egentligen skulle jag ju sticka en blå sjal?! Eller i denna, men den är ju inte blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar